jueves, 27 de octubre de 2011

BOB ESPONJA VS CAILLOU

Gaur egun umeengan telebistak duen eragina  ez da gauza ziztrin bat. “Pediatrics” aldizkarian datorren ikerlan bati erreparatuz, oso fantastikoak eta erritmo oso azkarra duten hainbat telebista sailak “hándicap” bat izan daitezke umearen hezkuntzan.
Ikertzaileak bi telebista sail komparatu zituzten, alde batetik Bob Esponja eta bestetik, Caillou. Bi sail hauen eragina analizatu zituzten 4 urteko umeen talde batean eta euren ondorioa honakoa da; Bob Esponja sailaren 9 minutu ikusi zituzten taldean umeak gutxitu zituztela euren arazoak konpontzeko funtzioa, atentzioa jartzeko funtzioa etab…  bitartean, Cillou saila ikusi zuten umeek ez zituzten funtzio horiek gutxitu, Izan ere, Caillou saila sail errealistagoe eta hobeto marraztuta zegoen eta.
Faktoreak
Eurentzako bi arrazoi argi daude  ea zergaitik telebista sail azkarrak eta ez hain errealak eragin negatiboa duten umeen heziketan eta portaeran.
Alde batetik, possible izan daiteke akzioa oso azkar gertatzeak eta bestetik, sailean gertatzen dena errealitatearekin bat ez etortzeak, oztopatzea umeek duten atentzia jartzeko kapazitatean. Baina ere izan daiteke umeek identifikatzea sailetan agertzen diren fantasia pertsonajeekin.
Giltza Urteak
Ume baten 4 urteak oso garratzitsuak dira ikusten, egiten edo entzuten dutena oso nabarmena da gerorako heziketan.
Hau guaztiagatik, “Liliard” ikertzaileak aholkatzen die gurasoiei kontu handia izatea umeentzako telebista sailak hautatzerako orduan. Nahiz eta ikerketa bat-bateko ondorioetan zentratu,honakoa  esaten du, “Urte horietan umeek euren konportamendua hazten joaten dela, hau da,habilezi hoiek ia erreprimituta duen ume batek telebista sail hauek  ikusten baditu ezin diogula bere egunerokotasunean behar den moduan portatzea eskatu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario